CROSSLAB LUNCHEVENTS

DONDERDAG 4 maart: CD release: Radboud Mens / studenten keuzemodule Audio Art. 17.00 u, 2e inbreiding, Blaak 10.

The Music Of Sound – You Don't Have To Call It Music If The Term Shocks You is  het resultaat van Audio Art, een CrossLab keuzemodule. Audio Art is een specifiek genre, ook wel bekend als  geluidskunst. Denk aan sound-installaties op een festival of aan geluidskunst in de openbare ruimte. Sound artist Radboud Mens begeleidde de workshop en produceerde ook de CD. Dit unieke werk  wordt vandaag gelanceerd. Free music & drinks – dus komt allen!

ZATERDAG 13 maart: excursie symposium Transnatural. Trouwgebouw, Wibautstraat 127, Amsterdam.

In het event Transnatural verkennen vooraanstaande ontwerpers, wetenschappers en architecten de gevolgen van de fusie tussen technologie en natuur. Sprekers zijn Dr. Rachel Armstrong (metabolic materials, levende architectuur); Tobie Kerridge (Material Beliefs, biomedische en cybernetische technologieën); Koert van Mensvoort (Next Nature, ‘man made' natuur) en Jan Jongert (2012Architecten/SuperUse, grave-to-cradle methode). Futurisme of realiteit?

Toegang voor studenten is  inclusief tentoonstelling, exclusief workshop.
Info en reserveren voor 11 maart bij Deanne Herst.

DINSDAG 16 Maart: Hicham Khalidi, Transnatural. 12.30 -13.25 u, 2e inbreiding, Blaak 10.

Transnatural is een event dat de grenzen van technologie en natuur exploreert. Leven we nu in een wereld waarin beiden versmolten zijn? En heeft het onderscheid tussen natuur en technologie ooit echt wel bestaan? Transnatural toont spectaculaire pogingen uit kunst, design en wetenschap om een nieuwe gefuseerde werkelijkheid ervaarbaar te maken. Curator Hicham Khalidi over ‘spimes', ‘cradle-to-cradle' en ‘metabolic materials' in kunst en vormgeving.

DINSDAG 30 Maart: Marc Schwieger, Welcome to Inspiration Society. 12.30 -13.25 u, 2e inbreiding, Blaak 10 – DEZE LEZING GAAT HELAAS NIET DOOR, EEN NIEUWE DATUM WORDT NOG BEKENDGEMAAKT.

Welcome to Inspiration Society – How consumer participation changes (or maybe even ends) the world of advertising. Dat is de (werk)titel van het onderzoek van Marc Schwieger, nu research fellow bij het WdKA lectoraat Communication in a Digital Age. Schwieger is Creative Director van het gerenommeerde Scholz & Friends, een van de grootste reclamebureau's van Duitsland en Europa. In zijn blog inspirationsgesellschaft.de onderzoekt hij de veranderingen in marketing en reclame onder invloed van user-created content en media. Mis deze innovatieve visie op advertising niet!

Tags